5 fakti, mida iga beebiootel naine rasedusaegse füüsilise aktiivsuse kohta teadma peaks. 

2 minuti lugemine.

Ilmselt oled nii Sina kui ka kõik teised beebiootel naised oma ämmaemanda käest kuulnud, et raseduse ajal soovitatakse päevas liikuda vähemalt 30 minutit. Veel parem 60 minutit. Miks aga füüsiline liikumine ootusaja vältel nii tähtis on?

Järgnevalt toome Sulle välja 5 olulist põhjust: 

  1. Parandad oma lihastoonust ja valmistad seeläbi oma keha sünnituseks ette.

Sünnitus on aktiivne tegevus, mis nõuab vastupidavust. Selleks, et suudaksid sünnituse käigus hoida just Sinu jaoks sobivaimaid sünnitusasendeid, siis treeni oma jalgu ja käsi. 

  1. Leevendad rasedusaegseid füüsilisi vaevuseid.

Aktiivselt liikudes paraneb Sinu keha verevarustus ning tänu sellele ei lähe Sinu käed ja jalad tursesse ning esineb vähem lihaskrampe. Treenides väldid Sa ka rasedusega kaasnevaid ebamugavusi nagu kõhukinnisus ja seljavalud. 

Liitu meie uudiskirjaga!

  1. Aitad oma beebil kasvada ja tema ajul areneda. 

Liikumine parandab Sinu keha hapnikuvarustust märgatavalt. Tänu sellele jõuab nii Sinu kui ka kõhubeebi rakkudesse rohkem toitaineid ning väljuvad ebavajalikud jääkained. 

  1. Hoiad rasedusaegse kaalutõusu kontrolli all. 

Füüsiline aktiivsus aitab hoiduda üleliigsete kilogrammide kogunemisel. Raseduse ajal on loomulik kaalutõus 8-16 kg olenevalt ema raseduseelsest kaalust. Mida kõrgem oli Sinu kaal enne rasedust, seda enam peaksid kaalu kontrolli all hoidmiseks pingutama. 

  1. Rõõmustad ennast ja oma beebit. 

Pärast treeningut toodab sinu keha serotoniini ehk õnnehormooni. Tänu serotoniinile tunned end pärast mõõdukat füüsilist aktiivsust heatujuliselt ja seda teeb ka Sinu kõhubeebi. 


Ootusajal on Sulle sobivad liikumisviisid: kõndimine, ujumine, võimlemine, vesivõimlemine,  jooga ja teised rahulikud treeningud.
Väldi spordialasid, millega võib kaasneda hüppamine, põrutamine või kukkumine. Samuti hoidu treeningust kus on vaja tõsta suuri raskuseid või mille harrastamisega kaasneb vali müra. 

Kuula ka teisi nõuandeid, mida sünnitoetaja Merilin Tamme oma videos lapseootel emadele jagab. Lisaks on siin suurepärane võimalus alustada juba täna oma igapäevase liikumisharjumuse loomisega 😉 

Vaata Merilini tasuta videot siit.

 

Lisalugemiseks: 5 põhjust, miks joogatada just beebiootel!

Recommended Posts