Värvid ja “splash” ning mullikile jalutuskäik. 

1 minuti lugemine. Autor kahe väikelapse ema ja Montessori huviline Mariliis Lukk.

Mullikile on tohutult vahva asi, mida saab lastega loovtegevmistes väga palju ära kasutada. Eriti tore on, et kuna tegemist on üldiselt pakendamisest tekkinud keskkonnakahjuliku ülejäägiga, siis saamegi pisutki appi tulla selles, et kasutame selle ülejäägi siis loovtegemistes ära. 

Lisaks leiad kodust kindlasti ühe lihahaamri ja vatipadjad ning värvid, millega saab teha vahvat loovtegevust. Hoiatusena, et värvi pritsib laiali, seega vali keskkond, kus värvi võib pritsida (nt. parim suvel õues murul või siis tuba, kus vähe asju ja pole ohtu, et seinad-laed pärast värvilised on).

Asjad, mida vajad: 

  1. Lihahaamer
  2. Värvid (soovitan pestavaid näpuvärve)
  3. Vatipadjad
  4. Paber
  5. Mullikile
  6. Kleeplinti/rahakumme
  7. Pintsleid. 
  8. Alustaldrikuid (kuhu panna värv). 

Tegevus: 

  1. Kata põrand paberiga. Soovitavalt mida suurem, seda parem, nii on pritsimise ruumi. 
  2. Pane lisaks aluspaberile põrandale ka valge paber, kuhu tehakse ühisjoonistus. 
  3. Tutvusta lapsele esimese tegevuse vahendeid – värvid, lihahaamer, vatitupsud. 
  4. Räägi lapsele, mida me tegema hakkame. 

Esimene tegevus – haamri ja vatipadjaga mustrite tegemine

Variant 1

  1. Pane ise erinevad värvid suurele valgele paberile. 
  2. Pane igale värvile peale vatipadi. 
  3. Lase lapsel arvata, mis värv on järgmine. 
  4. Las laps ise lööb lihahaamriga vastu vatipatja. 
  5. Uurige, milliseid mustrid tekkisid.
  6. Kui see tegevus on tehtud, siis võta vatipadjad ära ja lase maalil kuivada. 

Variant 2

  1. Las laps ise pigistab värvid suurele paberile. 
  2. Aita tal vatipadi panna värvi peale. 
  3. Muu tegevus on sama, mis variandis 1. 

Error: Contact form not found.

Tegevus 2 – Jalutuskäik mullikilega

  1. Kata põrand valge paberiga (ära unusta aluskile).
  2. Lõika välja sobivas suuruses mullikile, mis sobiks lapse jalgade ümber. 
  3. Pane kile kinni nt. kleeplindiga.
  4. Las laps istub ja värvi lapse jalatallad soovitud värvi. 
  5. Kui värvid peal, palu lapsel valge paberi peal kõndida. (Ole ettevaatlik, võib libe olla!)
  6. Juhi tähelepanu erinevatele värvidele ja mustritele, mis tekivad. 

Kõikide tegevuste juures, kui laps soovib väiksemale paberile tegevust, siis tehke ka kindlasti see ära. Suur paberit on pärast keerulisem üles riputada. Meie lasime loovusel täiega lennata 🙂 

Kirja pani ja tundi viis läbi kahe väikelapse ema ja Montessori huviline

Mariliis Lukk

Õnnelike perede haldjas

Recommended Posts